WP_20150619_051.jpg

Yksi pääteema elämässäni on kohtuullistaminen. Tai yritän elää kohtuullisemmin.

Olen  suuri kirpparikuluttaja. Tarkoituksena on vanhan materiaalin uudelleen käyttö tai sen muokkaaminen.

Päädyin uudelle pop up kirppikselle jossa ihan vahingossa huomasin siellä kyltin jossa kutsuttiin ihmisiä vapaaehtoiseksi jakamaan ruokaa, tekemään yhteistä hyvää. 

Valitettavasti en ehdi vaikka haluaisin, olla osana vapaaehtoistyötä. Unelmissani olisin sellainen taho, joka jakaisi ruokaa lapsiperheille ja kykenisi järjestämään lapsille kesätapahtumiin rannekkeita, vaatteita, kokemuksia ja elämyksiä. Haluaisin olla niin rikas, ettei tuntuisi missään lahjoittaa vaikka 10 perheelle kesäelämyksen, mutta en ole.

Olen ihan tavallinen,mutta  minusta tulisi köyhä, jos puolisoni jostakin syystä estyisi menemään töihin, tai jos me eroaisimme, minä olisin taloudellisessa ahdingossa. Voi olla että moni olisi itseni tavoin pulassa tai joutuisi mahdollisesti tinkimään nykyisestä elintasostaan.

Jossakin vaiheessa aikuisuutta, varmaankin silloin, kun silmäni aukenivat lapsiperheköyhyydelle, ymmärsin että tosiaan euro voi olla aivan liian paljon "hömpötyksiin".

Euro, sillä saa ruokaa, esim: 400gr makaronia( 0,23 e) Rainbow herne-maissi-aprika 200gr (0,45 e) ja  jälkkäriksi hedelmä/piltti/ jogurtti a 0,25e purkki. Luulen että makaronia säästyisi seuraavaankin ateriaan. Nämä kaikki tuoteet saisi eurolla. Eivät toki ole luomua, ei kalliiita tuotteita, eikä varmasti muodikasta gurmeetakaan, mutta nälkä lähtisi.

Otanpa tästä haasteen itselleni, haasten samalla muut. Yritän saada 4 hek.perheen selviytymään ensi viikosta 45 eurolla koko viikon. Toki käytän jo kotona olevia materiaaleja, mutta uusiin en tuhlaa 45 euroa enempää. Katsotaan onnistuuko.

Kirpparilla sain idean ja jo syntyessään sillä oli tekopyhä hymy. irvistys on kuitenkin tahatonta. Uskoakseni olen monien silmissä jumalaton, kuin vakaasti mitään uskoa tunnustava. Tai uskon minä, minä uskon hyvyyteen, vilpittömyyteen, rakkauteen ja empatiaan. Minä uskon ja toivon inhimillisyyttä, herkkyyttä ja kykyä ymmärtää.

Minä haluan auttaa ja sain vastauksia. Paikalle saapui henkilö, jolta sain tarvittavaa tietoa.Kirpparille meneminen kannatti. Päätin kerätä ison kassin jouluisia herkkuja, ruokaa ja hygieniatuotteita.

Vähän kerrrallaan kerään sen kassin täyteen, paketoin jokaisen lahjan ja kirjoitan jotakin. Kirjoitan vaikka, että tämä on palanen rakkautta. 

Juuri sille kirpparille minun kuului lauantaina mennä. Olen kiitollinen että minut johdatettiin juuri sinne.

Tästä alkaa sädekehäni kiillotus. Aamen.